บทความต่างประเทศ ฐานข้อมูล ERIC

เรื่องที่ 1 Exploring Teacher Leadership Across Cultures: Introduction to Teacher Leadership

Charles F. Webber, Janet Mola Okoko (2021). Exploring Teacher Leadership Across Cultures: Introduction to Teacher Leadership. Research in Educational Administration & Leadership. Volume: 6, Issue: 1/March 2021, page 1-15.


Abstract
This editorial situates the special issue in the context of some of the dominant understandings of teacher leadership that appear in literature that spans several decades and includes comprehensive literature reviews. Then the origins of the International Study of Teacher Leadership are outlined and the process of forming a large international research team, developing research questions, and creating a study design is explained. This is followed by an overview of the articles in the special issue that present the findings from the first two stages of the International Study of Teacher Leadership, plus a report about teacher leadership in southeastern Mexico. The editorial concludes with a caution about the potential inappropriate use of the concept of teacher leadership across different contexts.

บทบรรณาธิการนี้กล่าวถึงประเด็นพิเศษในบริบทของความเข้าใจที่โดดเด่นบางประการเกี่ยวกับความเป็นผู้นำของครูที่ปรากฏในวรรณกรรมซึ่งกินเวลาหลายทศวรรษและรวมถึงการทบทวนวรรณกรรมอย่างครอบคลุม จากนั้นจะมีการสรุปที่มาของการศึกษาความเป็นผู้นำของครูระดับนานาชาติและอธิบายกระบวนการในการจัดตั้งทีมวิจัยระดับนานาชาติขนาดใหญ่ การพัฒนาคำถามในการวิจัย และการออกแบบการออกแบบการศึกษา ตามด้วยภาพรวมของบทความในฉบับพิเศษที่นำเสนอข้อค้นพบจากสองขั้นตอนแรกของการศึกษาความเป็นผู้นำของครูระดับนานาชาติ และรายงานเกี่ยวกับความเป็นผู้นำของครูในเม็กซิโกตะวันออกเฉียงใต้ บทบรรณาธิการลงท้ายด้วยความระมัดระวังเกี่ยวกับการใช้แนวคิดความเป็นผู้นำของครูในบริบทต่างๆ ที่ไม่เหมาะสมที่อาจเกิดขึ้น
รายการอ้างอิง จาก Mendeley
Webber CF, Okoko JM. Exploring teacher leadership across cultures: Introduction to teacher leadership. Res Educ Adm Leadersh. 2021;6(1):1–15.


เรื่องที่ 2 Sustainable Teacher Leadership12

Charles F. Webber & Jodi Nickel (2021). Sustainable Teacher Leadership12Research in Educational Administration & Leadership. Volume: 6, Issue: 1/March 2021, page 277-311.

Abstract
This report describes how teacher leadership is represented in the official documentation of key educational stakeholders in Alberta, Canada. Six themes emerged from the researchers’ document analysis: foundational understandings; student diversity; innovative curriculum and student engagement; community engagement; 21st century competencies; and reflection and professional learning. Analysis of the idealized themes resulted in the identification of issues that may challenge teacher leaders. It is unlikely that teacher leaders can demonstrate competence in every theme area. Teacher leaders must necessarily prioritize some professional commitments in order to work sustainably. Several considerations were derived from the inherent tensions. The considerations were used to derive a composite profile of teacher leaders with the capacity to serve, influence, and thrive.

รายงานนี้อธิบายวิธีการนำเสนอความเป็นผู้นำของครูในเอกสารอย่างเป็นทางการของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียด้านการศึกษาที่สำคัญในอัลเบอร์ตา ประเทศแคนาดา หกประเด็นที่เกิดขึ้นจากการวิเคราะห์เอกสารของนักวิจัย: ความเข้าใจพื้นฐาน ความหลากหลายของนักเรียน หลักสูตรนวัตกรรมและการมีส่วนร่วมของนักเรียน ส่วนร่วมของชุมชน; สมรรถนะแห่งศตวรรษที่ 21; และการไตร่ตรองและการเรียนรู้อย่างมืออาชีพ การวิเคราะห์หัวข้อในอุดมคติส่งผลให้เกิดการระบุประเด็นที่อาจท้าทายผู้นำครู ไม่น่าเป็นไปได้ที่ผู้นำครูจะสามารถแสดงความสามารถในทุกหัวข้อได้ ผู้นำครูต้องจัดลำดับความสำคัญของความมุ่งมั่นทางวิชาชีพบางอย่างเพื่อทำงานอย่างยั่งยืน ข้อควรพิจารณาหลายประการมาจากความตึงเครียดโดยธรรมชาติ ข้อควรพิจารณาเหล่านี้ใช้เพื่อให้ได้มาซึ่งภาพรวมของผู้นำครูที่มีความสามารถในการรับใช้ โน้มน้าว และเติบโต

รายการอ้างอิง จาก Mendeley
Webber CF, Nickel J. Sustainable teacher leadership. Res Educ Adm Leadersh. 2021;6(1):277–311.
 

เรื่องที่ 3 Educational Leadership Research: Is There a Compelling Reason to Change?

David M. Gurr (2019). Educational Leadership Research: Is There a Compelling Reason to Change?Research in Educational Administration & Leadership. Volume: 4, Issue: 1 / July 2019, page 148-166.

Abstract
This paper is a response to recent challenges to educational
leadership research from Eacott. Using a personal narrative
approach, and drawing, in the main, on research from the
International Successful School Principalship Project, it is argued
that current research questions are worthwhile, he methodologies
used are trustworthy and appropriate, and that there is no
compelling reason to abandon these.

บทความนี้เป็นการตอบสนองต่อความท้าทายล่าสุดในการศึกษาการวิจัย ความเป็นผู้นำจากอีคอตต์ ใช้การเล่าเรื่องส่วนตัวแนวทางและการวาดภาพในหลักการวิจัยจากโครงการครูใหญ่โรงเรียนที่ประสบความสำเร็จระดับนานาชาติเป็นที่ถกเถียงกันอยู่ว่าคำถามวิจัยในปัจจุบันมีค่า เขาวิธีใช้แล้วเชื่อถือได้และเหมาะสม และไม่มีเหตุผลที่น่าสนใจที่จะละทิ้งสิ่งเหล่านี้
รายการอ้างอิง จาก Mendeley
Gurr DM. Educational leadership research: Is there a compelling reason to change? Res Educ Adm Leadersh. 2019;4(1):148–64. 

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

สภาพ ปัญหาและแนวทางการแก้ไขปัยหาการบริหารงบประมาณ