Dataset on factors affecting social media use among school principals for educational leaderships

Lantip Diat Prasojo ∗, Lia Yuliana , Awanis Akalili (2021).Dataset on factors affecting social media use among school principals for educational leaderships. Data in Brief 39 (2021) 107654, page 1-5.


a b s t r a c t 

This dataset was presented to explore the relationships be- tween predictors of an extended theory of acceptance model regarding social media use for educational leadership. Vari- ables, namely subjective norms, supporting conditions, atti- tudes, perceived ease of use, perceived usefulness, and use of social media, were involved. A survey approach was the approach for the data collection (n. 257). The instrument for the survey was adapted from prior studies, validated through the face and content validity. The examination of loading val- ues, reliability, convergent validity, and discriminant validity was conducted for the measurement model. The dataset of the current study benefits educational stakeholders to issue policy regarding technology use like social media in educa- tion, school principals to explore social media use for edu- cational leadership, and future academicians to use the valid and reliable items of the instrument. ©2021 Published by Elsevier Inc. This is an open access article under the CC BY license ( http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ )

ชุดข้อมูลนี้ถูกนําเสนอเพื่อสํารวจความสัมพันธ์เป็นตัวทํานายสิบสองตัวของทฤษฎีเพิ่มเติมของรูปแบบการยอมรับเกี่ยวกับการใช้โซเชียลมีเดียเพื่อความเป็นผู้นําทางการศึกษา Vari- ables คือบรรทัดฐานอัตนัยเงื่อนไขการสนับสนุน atti- tudes รับรู้ความสะดวกในการใช้งานการรับรู้ถึงประโยชน์และการใช้โซเชียลมีเดียมีส่วนเกี่ยวข้อง แนวทางการสํารวจคือวิธีการรวบรวมข้อมูล (n. 257) เครื่องมือสําหรับการสํารวจได้รับการดัดแปลงจากการศึกษาก่อนหน้านี้ผ่านใบหน้าและความถูกต้องของเนื้อหา การตรวจสอบการโหลด val- ues ความน่าเชื่อถือความถูกต้องบรรจบกันและความถูกต้องการเลือกปฏิบัติได้ดําเนินการสําหรับรูปแบบการวัด ชุดข้อมูลของการศึกษาในปัจจุบันเป็นประโยชน์ต่อผู้มีส่วนได้ส่วนเสียทางการศึกษาในการออกนโยบายเกี่ยวกับการใช้เทคโนโลยีเช่นสื่อสังคมออนไลน์ใน educa- tion ครูใหญ่ของโรงเรียนเพื่อสํารวจการใช้โซเชียลมีเดียสําหรับความเป็นผู้นําของ edu- cational และนักวิชาการในอนาคตเพื่อใช้รายการที่ถูกต้องและเชื่อถือได้ของเครื่องมือ


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

สภาพ ปัญหาและแนวทางการแก้ไขปัยหาการบริหารงบประมาณ

การบริหารงบประมาณของโรงเรียนที่เป็นนิติบุคคล